Suzuki GSX-8R

€ 10.999,-

Specificaties

Details

Nieuwe Suzuki GSX-8R

Met de gloednieuwe GSX-8R presenteert Suzuki een nieuwe frisse kijk op Supersport. De GSX-8R staat voor optimale prestaties, controle en maximaal rijcomfort. met als basis de inmiddels geliefde 776 cc parallel twin. Dit is de Supersport opnieuw uitgevonden, speciaal voor klanten van alle leeftijden en ervaringsniveaus. De GSX-8R is namelijk ook beschikbaar in een variant voor A2-rijbewijshouders.

Een nieuwe standaard in Supersport

De GSX-8R is ontwikkeld volgens het ‘The New Standard of Sport’-principe. Het doel was duidelijk: toegankelijke performance en maximaal rijplezier combineren met aantrekkelijke Supersport-styling. De motorfiets is geschikt voor uiteenlopende ritten, van een korte trip door de stad tot een opwindende rit over kronkelende bergwegen – mét of zónder passagier. De lagere, meer voorwaartse plaatsing van het clip-on stuur van gesmeed aluminium zorgt ervoor dat de rijder over het stuur kan leunen, helemaal klaar voor actie. Dit maakt sportieve ritten des te leuker.

776 cc parallel-twin

De absolute hoofdattractie van de Suzuki GSX-8R is de nieuwe 776cc DOHC vierkleps paralleltwin. Deze tweecilinder biedt een prachtige balans tussen een soepele, controleerbare vermogensafgifte vanuit lage toerentallen en het plezierige gevoel van een motorfiets die graag in de toeren klimt. Dankzij de 270°-krukasconfiguratie zijn souplesse en koppel gegarandeerd. Het beste moet nog komen: de soundtrack die vergelijkbaar is met die van een V-twin. Heerlijk!

Andere kenmerken van de GSX-8R zijn: een robuust frame, de uniek gevormde aluminium swingarm, de Upside-down voorvork, dubbele schijfremmen vóór met radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers, LED-verlichting rondom en een multifunctionele TFT-kleurendisplay. Het elektronicapakket is bijzonder omvangrijk, met systemen als Suzuki Drive Mode Selector, Suzuki Traction Control System, een Bi-directional Quickshifter en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System.

De Suzuki GSX-8R heeft een Upside-down voorvork, SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston), van Hitachi Astemo (SHOWA). Deze opstelling vermindert niet alleen het gewicht, maar voorziet ook over stabiele dempingseigenschappen die de vering geschikt maakt voor zowel sportief rijden als langeafstandsritten. Achter heeft de GSX-8R robuuste Hitachi Astemo (SHOWA) monoshock-wielophanging met instelbare veervoorspanning.

Dunlop SPORTMAX Roadsport 2-banden zorgen voor maximale controle op de weg, ook bij sportievere ritten. De voorband heeft de maat 120/70ZR17M/C, de achterband 180/55ZR17M/C. De Suzuki GSX-8R heeft verder lichtgewicht aluminium wielen voor een zo laag mogelijk onafgeveerd gewicht.

Styling

De Suzuki GSX-8R valt op door zijn sportief vormgegeven kuipwerk, waarbij het front is geïnspireerd op dat van de iconische GSX-R. Net als op de GSX-8S zijn de lichtunits op de Suzuki GSX-8R boven elkaar geplaatst.

GSX800FRQM4_action_119

Slimme tractiecontrole

De nieuwe Suzuki GSX-8R is standaard uitgerust met Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Dit pakket aan rijassistentiesystemen ondersteunt de berijder beter bij het afstemmen van de prestaties op de omstandigheden van de rijomgeving, de wegomstandigheden en/of de gewenste rijstijl. De GSX-8R heeft zelfs slimme tractiecontrole.

TFT-display

Suzuki rust de GSX-8R standaard uit met een multifunctionele 5-inch kleuren-TFT-display die ongeacht de lichtinval duidelijk afleesbaar is. De ergonomische lay-out van de bedieningsschakelaars links op het stuur zorgen ervoor dat de berijder alle functies kan bedienen, ook onderweg.

GSX800FRQM4_action_64