Suzuki V-Strom 1050

€ 16.299,-

Specificaties

Details

De V-STROM 1050 geeft je volledige vrijheid. Hij is gebouwd voor robuuste prestaties, voor de lange adem, om je in alle comfort naar je bestemming te brengen. Avontuurlijk toeren was nog nooit zo fijn. En nog nooit zo opwindend.

Motorblok

De 1.037 cc, 90° viertakt V-twin van de V-STROM 1050 is voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen. Deze twin levert een hoog koppel in het middentoerengebied en heeft een levendig karakter. Zijn herkenbare V-twin-roffel en -uitlaatsound leveren een voelbaar, bijna onbeschrijfelijk rijplezier.

De V-twin heeft twee elektronisch gestuurde gasklephuizen van 49 mm. Elke cilinder is bovendien voorzien van twee iridiumbougies. De eerste bougie vonkt over het gehele toerenbereik van de motor, de tweede bougie ondersteunt de verbranding en de vermogensafgifte bij lage toerentallen. De technologieën dragen bij aan een lineaire gasrespons en een stabiele stationairloop.

Lichte en sterke, gesmede zuigers en holle, met natrium gevulde kleppen zijn andere hoogwaardige kenmerken van deze Suzuki V-twin. Het 2-in-1-uitlaatsysteem produceert een prettige sound, die ook profiteert van de V-twinconfiguratie. Dankzij de zeer efficiënte katalysator in de collector voldoet de motor aan de Euro 5-emissie-eisen.

Uitgebreide elektronica

De V-STROM 1050 is nu nog controleerbaarder en voorspelbaarder. Zo zorgt het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), aangestuurd door een 6-assige IMU, ervoor dat je met nog meer vertrouwen en gemoedsrust rijdt, of je nu grote afstanden aflegt, bagage meeneemt of de geplaveide wegen verlaat.

Met de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) kies je tussen drie verschillende motorkarakteristieken om de prestaties van de V-STROM 1050 af te stemmen op jouw voorkeuren en/of de rijomstandigheden.

Hill Hold activeert de achterrem gedurende 30 seconden nadat je bij het omhoog rijden op een helling bent gestopt. Dit zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt.

Het Load Dependent Control System herkent verschillen in belading op elk moment en past de remdrukken automatisch aan. Het Slope Dependent Control System past de remdruk aan om achterwiellift op een steile helling te voorkomen.

Low RPM Assist helpt je om vanuit stilstand bij lage toerentallen soepel weg te rijden. Dit werkt super bij stapvoets rijden en stilstaan in fileverkeer. Cruisecontrol vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten. Suzuki Traction Control System (STCS) voorkomt dat het achterwiel doorslipt bij acceleratie. Je kunt de gevoeligheid van dit systeem in drie verschillende modi instellen of het systeem uitschakelen.

Schakelen zonder koppeling

Met het Bi-Directional Quick Shift System kun je zowel op- als terugschakelen, zonder dat je de koppelingshendel bedient. En als je die wel gebruikt, dan zorgt Suzuki Clutch Assist System (SCAS) voor een lichte en nauwkeurige bediening.

Multifunctioneel kleuren-TFT-display

De kwalitatief hoogwaardige display houdt je volledig op de hoogte van alle systemen en instellingen van de V-STROM 1050 en levert vitale real-time informatie over de status van de motor. De toerenteller fungeert eveneens als schakelindicator en kan (indien gewenst) knipperen wanneer de motor een vooraf ingesteld toerental bereikt. Het dashboard biedt nu een extra functie waarmee je grote pop-upwaarschuwingen kunt laten tonen. Verder kan het dasboard handmatig of automatisch op een daginstelling (wit) of een nachtinstelling (zwart) worden ingesteld, zodat je de afleesbaarheid op elk moment en in elke rijomstandigheid kunt optimaliseren. Links naast het dashboard zit een USB-aansluiting. Onder het zadel zit nog een 12V stopcontact.